Checklist Influencer Marketing: 3 stappen naar een succesvolle strategie
Influencer marketing is een effectieve marketingstrategie voor bloggers en social media relaties. Maar een succesvolle strategie vereist een zorgvuldige planning. Daar komt vaak een Influencer Marketing Agency om de hoek kijken.
Stap 1 Influencer Marketing: Target definitie
- Denk na over wat de influencers voor u moeten doen/beïnvloeden, bijv.
- Rapport over een product/aanbieding/merk
- Als gesprekspartners zijn de volgende zaken van belang
- Een backlink instellen
Stap 2 Influencer Marketing: Onderzoek en analyse
- Onderzoek en verzamel een trefwoorden portfolio met trefwoorden en zinnen die
het beste bij uw onderwerpen passen
Gebruik de trefwoorden om de juiste Influencers voor uw onderwerp te vinden
(thematisch onderzoek, bijvoorbeeld via Influma.com) - Verzamel belangrijke bijdragen aan uw zoekwoorden en onderwerpen en bekijk de
sociale interactie - Controleer ook wie de berichten deelt of commentaar geeft op de berichten
- Verzamel potentiële Influencers in themalijsten en observeer hun activiteiten en
berichten voor een tijdje
Stap 3: Netwerken, contact en relatiebeheer
- Netwerk met de Influencers
- Netwerk ook met thematisch geschikte commentatoren en volgers van Influencers
- Analyseren in welke vorm u contact kunt/wilt opnemen met Influencers,
bijvoorbeeld- Sociale interactie: netwerken, discussiëren, discussiëren, commentaar geven
- Direct contact per telefoon en e-mail
- Uitnodiging voor een blogger conferentie, beurs, persoonlijke bijeenkomst
- Neem contact op met de Influencer en bespreek uw bezorgdheid
- Bedankt en onderhoud de relatie duurzaam en duurzaam
Hou de bal aan het rollen. Influencer Marketing is geen campagne of actie maar een continu proces. Influencer Marketing kan echt een blijvend positief effect hebben door zorgvuldige planning en relatiebeheer.