De drie belangrijkste pijlers om hoger in Google te komen

De drie belangrijkste pijlers om hoger in Google te komen

Steeds meer bedrijven zijn afhankelijk van het verkeer dat men trekt via de zoekmachines. En dan bedoelen we niet de betaalde advertenties in zoekmachines zoals Google maar de organische resultaten waar je ook zonder betaling terecht kan komen. De kosten SEO zijn relatief laag en het potentiële verkeer dat je naar je website kan trekken is erg groot. Daarom gaan we vandaag in op de drie belangrijkste pijlers die ervoor zorgen dat je website bovenaan kan komen in Google.

Autoriteit

Als een autoriteit iets zegt wordt daar doorgaans meer waarde aan gehecht. Dit geldt ook voor de zoekmachineresultaten van Google. Een autoriteit op het gebied van jouw product of dienst worden loont daarom. Autoriteit bouw je op door de jaren heen maar je kan je autoriteit ook vergroten door te werken aan de content van je website. Laat je potentiële klanten zien dat jij de expert bent op dit gebied. Websites die erg populair zijn op Youtube of sociale media kunnen ook worden gezien als meer autoritair. Daarnaast hebben websites van overheden en grote bedrijven automatisch een hogere autoriteit.

Search Engine Optimization, Seo, Programmeur, Man

Expertise

Zoals we hierboven al even hebben aangegeven toont Google bij voorkeur websites waar mensen echt wat aan hebben, de meest relevante en kwalitatieve resultaten zodat je de volgende keer ook weer van de zoekmachine gebruik maakt. Om te bepalen welke website boven aankomt wordt er ook gekeken naar de expertise. Sluit de website aan op de zoekopdracht. Met andere woorden geeft het zoekresultaat antwoord op de zoekopdracht. Door middel van content kan je aantonen dat jij de expert bent in jouw vakgebied. Denk hierbij niet alleen aan loggen maar ook aan het maken van video’s waarin je vragen beantwoord of meer uitleg geeft over producten en diensten bijvoorbeeld.

Betrouwbaarheid

De reputatie van Google is deels afhankelijk van de websites waar de zoekmachine je naar doorverwijst. Daarom zal Google je altijd de meest betrouwbare pagina’s tonen. Pagina’s van betrouwbare bedrijven die door de jaren heen een reputatie hebben opgebouwd. Betrouwbaarheid kan ook afgemeten worden aan de hand van reviews bijvoorbeeld.  Ook hierbij geldt dat de links vanaf externe websites van invloed zijn op de betrouwbaarheid van je eigen website. Linken bijvoorbeeld zeer betrouwbare websites zoals grote bedrijven of overheidsinstanties naar jou, dan stijgt de betrouwbaarheid van je eigen website mee.

Man, Office, Seo, Business, Economie, Succes, Financiën

Hulp bij online marketing en SEO inschakelen

De wereld van online marketing en zoekmachinemarketing verandert continu. Daarom is het voor de meeste ondernemers nauwelijks bij te houden. Daar waar het er een aantal jaar geleden nog erg makkelijk was om je website goed vindbaar te maken in Google, moet je tegenwoordig met zoveel factoren rekening houden, dat de meeste bedrijven hulp inschakelen. Je kan een online marketingbureau inhuren of een online marketingspecialist die op freelance basis werkt aan de SEO ook van je website. Een geringe investering waar je op de lange termijn veel extra door kan verdienen.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *