Website onderscheiden van de concurrentie in 3 stappen

Website onderscheiden van de concurrentie in 3 stappen

In de afgelopen jaren kozen steeds meer bedrijven voor het laten ontwikkelen van een website. Een website biedt bedrijven verschillende voordelen. Zo bereikt u een groter publiek met een website, kunt u activiteiten naar het internet verplaatsen in plaats van die in fysieke panden te houden, enzovoorts. Enerzijds kan dit voor een hogere omzet zorgen, anderzijds kan het de kosten verlagen. Het groeiende aantal websites heeft het steeds lastiger gemaakt om u te onderscheiden van de concurrentie. In dit artikel bespreken we drie stappen om uw website onderscheidend te maken.

Stap 1: laat de vormgeving aansluiten bij uw huisstijl

Allereerst is het belangrijk om de vormgeving van uw website aan te laten sluiten bij uw bestaande huisstijl. Het is belangrijk dat uw vaste klanten hun vertrouwde gevoel bij uw organisatie behouden, als ze uw website bezoeken. Dit is het geval als zij uw huisstijl herkennen. Ook is uw huisstijl hetgeen wat uw organisatie uniek maakt ten opzichte van andere partijen.

Stap 2: zorg voor een animatievideo op uw website

Vaak zegt een afbeelding of video meer dan duizend woorden. Om deze reden is een animatievideo laten maken een slimme keuze voor bedrijven! Met een animatievideo kunt u bezoekers op een leuke wijze vertellen welke producten of diensten u aanbiedt. Bezoekers hoeven zo geen lappen tekst te lezen om meer over uw producten te weten te kunnen komen.

Stap 3: goede content is onmisbaar

Het gebruik van een animatievideo op uw website alleen is vanzelfsprekend niet voldoende. Uw website kan namelijk niet zonder content! Enerzijds om bezoekers te bedienen, die liever teksten lezen. Anderzijds om hogere posities binnen de zoekmachines te behalen. De teksten zijn namelijk van invloed op uw ranking in de zoekresultatenlijsten van bijvoorbeeld Google. Reden genoeg om hier voldoende aandacht aan te besteden!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.